torsdag den 28. januar 2010

Rundt I Auckland

Vi havde egentlig planlagt at tage tidlig fasted saa vi havde hele dagen til at se Auckland. Jeg skulle dog lige ordne noget med mine flybilletter og fik mig lidt af en overraskelse da de ikke virkede. Der gik en smule panik I mig, da der stod at flyet floej I dag og ikke I morgen. Jeg fik dog ringet til Thai airways og flyet gik som det skulle og jeg var stadig paa. Puhaa..

Kl. Neared sig 12 da vi kom ud af doeren. Det foerste vi saa var Sky Tower. Et taarn paa 192m som er det 12. Hoejeste taarn I verden. Mener man kan se 80km. Ret fed udsigt.
Herefter tog vi paa et art gallery. Ret fedt, lige indtil der kom en kaempe gruppe japanere der larmede som et I helvede.
Et af de shows der koerte handled om mad og smag. Der kom noget ret fedt kunst ud af det emne. Ville oenske man maatte tage billeder.
Tilsidst tog vi en lille tur ned til et marked. Vi ville egentlig gerne have set noget mere, men eftersom vi farede vild og gik I den stik modsatte retning da vi skulle finde markedet, tog det det meste af vores tid.

Har vaeret hjemme og pakke og sortere, hvad jeg skal have med til Thailand og hvad der skal hjem. Desvaerre har jeg ret meget som skal hjem med posten og glaeder mig ikke til at se hvor meget det kommer til at koste.

Det er lidt soergelig for nu skal Merete og jeg skilles. Hun rejser hjem til lille Danmark og jeg skal videre.
New Zealand har vaeret helt fantastisk. Det har levet helt op til mine forventinger (paa near regnvejret). Har virkelig forelsker mig I naturen og alle de ting man kan lave. Jeg haaber virkelig jeg kommer tillage og ser alt det jeg endnu ikke har set. Specielt nogle af de fantastiske vandreture man kan tage her. Man skal for det meste skrive sig op nogle aar I forvejen saa har lidt tid til at spare penge.
Maaske, hvem ved, kommer jeg en dag til at bo her et aar eller to. Det ville jeg da bestemt ikke havde noget imod. Den eneste ulempe er at det ligger paa den anden side af jorden.


I morgen kl 15:30 (3:30 dansk tid) flyver jeg til Thailand. Her skal jeg moedes med Amalie og saa skal vi opleve en masse I Thailand. Nu naar jeg ikke har noget visum til Thailand har vi en god undskyldning for at tage til Vietnam og Laos. Det skal nok blive super fedt og jeg glaeder mig saa meget til at komme op til sol og varme.

Ellers er der ikke andet at sige end TUSIND TAK for en fantastisk tur Merete. Det har saa fedt at opleve alle de fantastiske ting sammen med dig!
Vi ses I DK








Ingen kommentarer:

Send en kommentar