onsdag den 20. januar 2010

19/01 2010 - MIN 21 aars foedselsdag

I dag er det min foedselsdag hura, hura, huraa.. Nu er jeg ved at vaere gammrel. 21 aar puhaa. Vi har en stram plan I dag; canyon swing, jet boat, heli flight og rafting.

Startede morgenen med en smule toemmermaend. Herefter stod den paa morgenmad og gaver. Fik noget nyt nattoej af Merete og et fint kort af drengene.
Herefter var det ned til Canyon swinget. Man staar paa en 109m hoej klippe. Her kan man springe ud paa alle mulige Marceline maader. Du har et frit fald paa ca. 60m hereafter tager linen fat og du faar et sving paa ca. 200m over en flod. Var en smule nervoes og vidste ikke helt hvordan jeg skulle springe ud. Det endte med at jeg blev bundet fast til en stol. Personalet skubber en ud til kanten og saa skal man selv vippe bagud. De holder fast I snoren og saa pirrrer de ellers en. Lader som om de skal til at vippe en det sidste stykke og saa alligelvel ikke. Man naar at blive ret nervoes og jeg fik skreget op et tidspunkt da jeg var sikker paa det ville slippe mig. Det er den fedeste foelelse nar du foerst er kommer over kanten. Det er saa sjovt. Nu naar det er min foedselsdag fik jeg lige et ekstra spring gratis hvis de maatte bestemme havd jeg skulle. De valgte gimp boy. Du bliver haengt ud over klippen med hoved nedaf og benene op. Og saa skal du ellers bare vente paa de slipper en. Turde ikke rigtig slippe med haenderne.. Men hold kaeft hvor var det ogsaa sjovt. Fik nogle ret gode videoer af det.
Naeste stop var saa jet boat. Har proevet den en gang foer men det skal nok blive sjovt. Baaden her sejler en smule langsommmer tilgengaeld er der flere klipper man skal styre udenom. Super flot at sejle mellem de store klippekanter og det killede godt I maven.
Naest paa programmet stod helikopter tur. Merete skulle desvaerre ikke med paa den sidste del af turen. Hun var paa den lette rafting og da der ikke var nok tilmeldte og hun ikke ville paa den vilde maatte hun springe fra baade rafting og helikopterturen. Foerst skulle jeg dog iklaedes vaaddragt mm til den efterfoelgende rafting. Helikopterturen var fantastisk selvom den var ret kort. Det var saa fedt at proeve og naturen er bare smuk set oppe fra. Saa fedt at flyve ind langs bjergsiderne og ned til floden. VI blev sat af paa en lille strenstrand hvor vores rafting skulle begynde. Her moedte vi med de andre som havde taget bussen.
Vi blev delt op I grupper og fik uddelt en guide. Herefter var det I vandet og saa startede turen eller. Det var saa fedt og vi kaentrede heldigvis ikke. Kategorierne gik fra 2 til 4 saa det var bare perfekt. Har aldrig proevet det foer men nu ved jeg at jeg helt sikkert skal rafte mere end den ene gang. Saa fedt!!!!

Hold fast hvor er jeg smadret efter en lang og dejlig dag. Skal bare I seng naar jeg har pakket, vi rejser jo fra Queenstown I morgen. Er sikker paa jeg sov med et smil paa laeben for man kan umulig ha haft en bedre foedselsdag!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar