mandag den 7. december 2009

Monteverde - Canopy

Saa er vi kommet til Monteverde. En lile by som ligger ca. 3 timers koersel fra La Fortuna. Her skal vi ud og lege Tarzan og svinge os fra trae til trae. Der haenger en masse lange kabler, nogle op til 1km mellem traerne. Her bliver du saa spaendt fast og saa glider du fra den ene ende til den anden. Det var helt vildt sjovt. Og hold da fast det kan gaa staerkt fedt naar det kilder i maven. Udsigten var heller ikke daarlig. Kablerne haenger over en masse dale i regnskoven saa det kan naesten ikke blive bedre.

Udover glidebane er der ogsaa et Tarzansving. Her staar du paa en platform hvor du bliver kastet ud af guiderne. Der er et fritfald og naar snoren saa tager fat bliver du svunget frem og tilbage ligesom Tarzan. Jeg skulle virkelig overtale mig selv og var lige ved ikke at goere det. Hoejdeskraekken kom lige op i mig. Men med en smule taare i ojnene fik de kastet mig ud over kanten. Jeg skreg det bedste jeg har laert. Det kan vaere i kunne hoere det derhjemme. Tror mest af alt det var for at afreagere for naar du foerst blev svunget frem og tilbage var det egentlig ikke saa slemt. Men skreg alligevel for en sikkerheds skyld.

Det sidste kabel var 1km langt. Her kunne du lave en supermand. Du bliver spaendt fast paa ryggen, istedet for den traditionelle metode i siddende stilling. Benene bliver ogsaa spaendt fast, saa man ligger i vandret stilling ligesom supermand. Saa kan du nyde den lange tur over dalen med foelelsen af at flyve. Den her tur var jeg helt vild med. Der var den smukkeste udsigt og den fedeste foelelse af at flyve. Maerkelig nok var jeg paa ingen maade bange for at kigge de mange kilometer nede til grunden her.

Der er maaske ingen Tarzan gemt i mig men 100% en supermand.

Har faaet billederne paa en cd saa de bliver lagt ind naar jeg finder en computer der kan tage imod den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar