mandag den 28. december 2009

Feejee Experience dag 2






I dag skal vi ud og hike og gaa I sump. Undervejs paa vores hiking skal vi bade I vandfald, hvor vi ogsaa kan springe ud fra klipper og ned I vandet.
Heldigvis var selve vandreturen ikke saa haard som vi ellers har proevet, saa var total paa toppe lige indtil vi skulle begynde og gaa paa glatte stier. Saa skvattede jeg rundt som en idiot. Hmm.. Huraa for flade Danmark.

Vandfaldet var simpelthen saa fint. Der var et lille et og lidt laenger oppe, hvor vi skulle bade, var det omkring 5m. Det var fedt at kravle op af klippen og hoppe ned I vandet. Gav et fint sus I maven. J Vi havde I alt tre guider og den ene fik lokket mig med paa en lille tur. Vi skulle svoemme helt hen til vandfaldet og saa ind under. Saa sad du bag ved vandfladet inde ved klippen. Helt fantastisk. Det maa vaere det fedeste job. Man nyder naturen og moeder masser af Nye mennesker. Det kunne vaere man skulle overveje at blive guide hernede I et stykke tid. Det ville vaere for vildt!

Paa hjemvejen skulle vi igennem en sump. Bogstavligtalt en sump! Havde mudder fra top til taa da jeg kom ud. Vi skulle balancere paa smaa bambusgrene og vandre rundt I mudderet. Ret svaeret og sad fast et par gange. Den ene gang sad jeg virkelig fast og sa jeg hev mit ben op tabte jeg min sko. Saa maatte den soede guide stikke armen ned saa hoved naesten roerte mudderet og hive den op. Det tog et stykke tid at den, men frem kom den da. Vi fik en go griner over det.
Man siger jo at mudder er godt for huden, saa I morgen har jeg den smukkeste hud I verden.

Efter sumpen ente vi ved en lille flod. Her skulle vi sejle I en baad ned til stranden hvor vi kunne skylle os. Var utrolig glad for vandet der, men glaedede mig endnu mere til et bad, for foej hvor mudderet lugtede.

Da vi ankom til det naeste Resort fik vi et hurtigt bad foer frokosten. Herefter havde vi kokuskarneval, hvor vi saa hvordan man skraeller og aabner en noed. Det er faktisk overraskende nemt. Du har bare brug for en pind og sten. Saa det skal jeg proeve naar jeg engang kommer hjem. Af bladende laver de kurve og andet godt. Der er ikke noget som gaar til spilde. Ret fasinerende. Vi fik selvfoelgelig ogsaa smagsproever. Mums, der er ikke noget bedre end frisk kokusnoed.

Saa var det tid til en times massage. Mmmm det var bare dejligt. Hun fik bare fat de rigtige steder og hold da fast hvor har jeg oemme foedder. Det var jeg slet ikke klar over. Var helt groggy da jeg var faerdig saa fik lige en lille morfar inden maden.

Ved en ti tiden fik vi sat gang I en fest. Vi fik danset ordenlig meget og skulle selvfoegelig lige en tur op paa baren og give den gas. Det var helt utrolig sjovt. Vi fejret 30 aars foedselsdag saa stemming var fantastisk.

Der er en cyclon paa vej saa vi ved endnu ikke om vi kan komme videre paa vores tur, blive, eller vende om. Svaret faar vi I morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar