onsdag den 25. november 2009

Tikal - Maya ruiner
















Endnu en gang var der problemer med Bamba. Vi havde bestil en sunrise tour til kl 5 om morgen. Saa Merete og jeg var staaet tidlig op og var klar hele 5 min foer. Meeen desvaerre havde Bamba glemt at fortaelle os at man blev hentet i Flores kl 5 og at de foerst ville vaere inde i parken hvor vi jo befandt os kl 6:30. Efter en time var vi lige ved at opgive, men langt vaek kunne vi hoere en bil og jeg gik lige hen og tjekkede. Heldigvis var det vores guider og resten af gruppen.
Efter en smule morgenmad tog vi saa ud for at se ruinerne. Vi startede med at gaa forbi en soe hvor alle krokodillerne befandt sig. De ser godt nok ondskabsfulde ud naar de kommer svoemmende.
Herefter saa vi en grundplan over alle ruinerne og templerne.
Ved vores foerste ruin var der verdens stoerste edderkop med haar. Jeg er saa taknemlig at jeg foerst saa den i dag for tror ikke jeg havde lukket et oeje hvis jeg havde set den foer. Puhaa.
Templerne var saa flotte. Det hoejeste vi var omkring 70m, som vi selvfoelgelig skulle klatre op ad. Puhaa godt med noget traening.
At gaa igennem junglen var ogsaa helt fantastisk. Masser af lyde fra aber og alle de andre dyr samt en helt speciel lugt. Det er bare med at suge saa mange indtryk til sig som muligt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar