fredag den 19. februar 2010

Koh Tao

Saa kom vi endelig til Koh Tao. Det har virkelig vaeret tiltraenkt at komme ud til oerne og faa noget sol og afslapning.
De naeste 4 dage skal vi dykke. Vores instruktoer er en smule skraemmende, og tror ikke han ved at ordet taalmodighed findes. Hvis man laver en fejl faar man et fint dummeslag. Godt at vi alle var ret blanke paa holdet.
Det foerste dyk foregaar i en pool og gik meget godt. Haab forude for os alle. Var slet ikke saa slemt at toemme vand ud af masken nede under vandet eller tage regulatoren ud.
Det foerste dyk i havet var paa 10m. Det havde vi vidst brugt vores held. Amalie og jeg var selvfoelgelig makkere og dem skal man altid holde oeje med. Da vi havde dykket et godt stykke tid, fik vi pludselig oeje paa en meget interresant fisk som tog alt opmaerksomheden. Da vi saa skulle finde vores makker var Amalie vaek. Hvis oejne kunne draebe havde Jules (vores instruktoer) draebt mig, da jeg ingen ide havde hvor hun var forsvundet hen. Hun havde vaeret der lige foer den store fisk. Der gik total panik i mig og jeg troede jeg skulle til at ringe hjem til Amalies foraeldre og sige at hun var blevet vaek i thailands have. Da vi endelig kom op til overfladen var Amalie Heldigvis strandet der. Det var kommet for meget luft i hendes BCD og hun var steget til overfladen som en ballon. (Det er absolut den sidste maade man maa stige til overfladen naar man er paa dybt vand pga. trykket). UPS... Der var vi vidst ikke saerlig populaere!!
Alle andre dyk gik fint og vi bestod med kun to og tre fejl. Var ellers sikker paa vi ville dumpe efter den broeler. Saa nu kan jeg kalde mig selv for en kvalificeret dykker. FEDT!!!
Skal helt sikkert ud og dykke mere og tage et advanced, forhaabentlig paa koh phi phi. Saa kan jeg nemlig komme ned paa 30m og se alle de store fisk, Fedt..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar