tirsdag den 9. februar 2010

3 dages trekking

Dag 2
Har naesten ikke sovet I nat. Det har vaeret saa koldt, at jeg troede jeg skulle doe af forfrysninger. Om natten bliver det ned til 10 grader og det kan godt maerkest naar du ligger I et utaet bambus ’hus’ med et lille soelle taeppe. Er du gal, hvor natten den saa lige pludselig foelels meget lang.
Naah men ud I solen og blive varmet op. Det var heller ikke kun Malie og jeg der var kolde men ogsaa de to canadier. Det hjalp dog efter noget varmt te, forholdsvis god morgenmad og sidde I solen.
Guiderne havde lovet os let hiking I dag, hvilket jeg var megt takmenlig for, for da vi naaede den foerste bakke var mine ben ved at tage livet af mig. De bed som et I helvede. Da vi havde gaaet den foerste bakke naaede vi til en stor sti, som thank good gik rundt om bjerget og ikke over.
Vi naaede en endnu en lille local, lidt stoerre lands by, hvor vi skulle spise frokost. Vi kom lige I tid til at se dem rense alle organerne paa en gris. Mums. Vi fik heldigvis suppe, hvilket jeg var ret glad for efter det syn. Vi havde ca. 2 timers pause her, og den gik bare paa at slappe af og suge alle indtrykkene til sig.
Vi var blevet lovet en let hike, men det var ikke hvad vi fik. Vi skulle ikke andet end at gaa op. Malie og jeg maatte virkelig kaempe og det var naesten med blod, sved og taaere at vi fik slaebt os op af bjerget.
Jeg har aldrig proevet noget saa haardt I hele mit liv. Det maa vaere fordi vi ikke har faaet ret meget soevn de sidste to naetter. Hmm yeah right Gaby.
Vi naaede campen som var en hyggelig hytte, hvor vi alle sammen skulle sove sammen. Udsigten var, hvis man kan begribe det, naesten smukkere herfra. Vi var ogsaa kommet en del hoejere op.
Her havde guiderne vaeret saa elskvaerdige at give os to taepper I stedet for et, da det bliver koldere om natten jo hoejere man kommer ud. Frygter allerede nattetimerne.
Vi fik fyrret op for noget baal og saa blev det ellers leget ’jungle lege’. En af de lokale havde nogle lege, hvor man skulle bruge hoved. Jeg stod af allerede efter to min, saa sad bare paa sidelinjen og kiggede paa.
Herefter blev der fyret op for noget klappe leg og jeg var straks frisk paa at vaere med. Hvis man lavede fejl, fik man en sort strej I hoved. Det endte med at vi alle var kulsorte I hoved.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar